۱۳۸۸ فروردین ۴, سهشنبه
عقبگرد بزرگ رسانه ملی در نوروز امسال و موج دلزدگی مردم
پس از چند سالی که عملکرد شبکههای مختلف صدا و سیما در مناسبتهای ملی و مذهبی با استقبال نسبی مواجه میشد؛ رسانه ملی در نوروز امسال یک عقبگرد بزرگ و غیرقابل انکار را به نمایش گذاشت. به گزارش خبرنگار شهابنیوز؛ بسیاری از کارشناسان معتقدند که صدا و سیمای جمهوری اسلامی طی سه ـ چهار سال اخیر عمدتاً مسیری رو به رشد را طی کرده است. مجموعه برنامههای نوروز 87 که با استقبال مردم مواجه شد و ابتکارات بی سابقه رسانه ملی در هفته دفاع مقدس و دهه فجر 87 از نقاط عطف این مسیر بود که اعتبار آن مستقیماً به حساب عزتالله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما واریز شد. به رغم این مسیر رو به رشد؛ رسانه ملی در نوروز امسال یک عقبگرد غیر قابل انکار را به نمایش گذاشت و بار دیگر به دوران کلیشههای تکراری، برنامههای تبلیغی کسل کننده، میزگردهای بیمحتوا و بیمخاطب، تولیدات انقلابی و مذهبی ضعیف و نهایتاً برنامههای تفریحی خستهکننده باز گشت. پخش ولههای بیمحتوا یا با کیفیت پایین، تبلیغات مستقیم و غیرحرفهای که طی دو دهه گذشته همواره اثر منفی داشته است، فیلمهای بیکیفیت یا تکراری، میزگردهای خوابآور و نهایتاً برنامههایی که فقط نام «نوروز» را یدک میکشیدند؛ از جمله نمادهای رسانه ملی در هفته اول نوروز 88 محسوب میشوند.خبرنگار شهابنیوز میافزاید: مشخص نیست که صدا و سیما به رغم مسیر رو به رشد چند سال گذشته، به چه دلیل یا دلایلی ناگهان این گونه عقبگرد کرده و برنامههای تفریحی شبکههای تلویزیونی با چه استدلالی تا این حد افت کردهاند. با این حال یک چیز کاملاً مشخص است: برنامههای نامتناسب، خستهکننده و ضعیف رسانه ملی در نوروز امسال هیچ نتیجهای جز دلزدگی مردم و افزایش مراجعه به شبکههای ماهوارهای فارسی و غیر فارسی نخواهد داشت. در شرایطی که بخش اعظم مردم ایران در خانههای خود چشم در چشم جعبه جادوی تلویزیون دوختهاند، طبیعی است که ناامیدی آنها از صدا و سیما باعث افزایش مراجعه به شبکههایی خواهد شد که از سوی مسئولان به عنوان عامل «تهاجم فرهنگی» معرفی شدهاند.
برچسبها: عقبگرد بزرگ رسانه ملی در نوروز امسال و موج دلزدگی مردم
اشتراک در پستها [Atom]