۱۳۸۸ اردیبهشت ۵, شنبه

 


سید محمد خاتمی در دیدار با نمایندگان ادوار مجلس گفته اند :«امکانات به صورت عادلانه و منصفانه تقسیم نشده و رقابت، رقابت برابری نیست از یک سو از امکانات فراملی استفاده می‌شود اما ازسوی دیگر از حداقل امکانات برای کاندیداها دریغ می‌شود. با تریبون‌های محدودی هم که وجود دارد برخورد می‌شود. بعضی‌ها نیاز به ستاد ندارند چرا که همه امکانات کشور در اختیار آن‌هاست.» این سخنان شاید دقیق ترین توصیف است که از شرایط تبلیغاتی این روزها می توان داشت. رسانه ملی که با تمام توان در پی تبلیغ دولت است تا انجا که حتی شکست های دولت را نیز به پیروزی تعبیر می کند.
در حالی که بسیاری از فعالان سیاسی کنفرانس دوربان و اتفاقات پیش آمده را برای کشور زیانبار تلقی نمودند و میر حسین موسوی از آن به عنوان «افتضاح سوییس» که ناشی از «افراطی گری رئیس جمهور» است ، یاد کرد ، رسانه های دولتی و صدا و سیما آنرا حماسه و موفقیتی بزرگ تفسیر کردند.
گرچه ادعا می شود که احمدی نژاد نیاز به ستاد انتخاباتی و تبلیغات ندارد اما سفرهای تبلیغاتی احمدی نژاد از سال دوم ریاست جمهوری او آغاز شده و بجای توزیع تراکت تبلیغاتی نیز سیب زمینی و پرتقال و تراول چک توزیع می شود.
اما باید هوشیار بود که این بار اصولگرایان تجربه دوم خرداد 76 را به خوبی به خاطر دارند ، تبلیغات یک سویه ای که باعث شد سید محمد خاتمی با پیروزی چشمگیری بر کرسی ریاست جمهوری تکیه بزند و هشت سال کابوس وار را برایشان به ارمغان بیاورد.
به همین دلیل مدیران تبلیغاتی دولت این بار بر مواردی تکیه می کنند که کمتر حساسیت های جامعه را تحریک کند درعین حال مراقبند بیش از حدنیاز مشارکت شهروندان افزایش پیدا نکند. امری که در نهایت منجر به «مدیریت انتخابات» توسط جریان اقتدارگرا خواهد شد.





<< صفحهٔ اصلی

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

اشتراک در پست‌ها [Atom]