۱۳۸۸ اردیبهشت ۵, شنبه

 



کروبی: حمایت مشارکت و مجاهدین از موسوی مبارک است

واکنش کروبی به خبر دیدارش با یک خواننده پاپ


اگر من روحانی مسجد هستم و یا استاد دانشگاه هستم و می‌گویند كسی می‌خواهد به دیدارت بیاید، آیا من باید افراد را گزینش كنم؟ آقای حضرتی كه از برادرهای خوب ماست و برای ما كار می‌كند، گفت كه مجموعه‌ای هنرمند می‌خواهند خدمت شما بیایند. كسانی هم آمدند و حرف‌هایی هم زدند. حالا می‌گویند بین آن‌ها فرد این‌چنینی بوده است.
آفتاب:‌ دبیركل حزب اعتماد ملی گفت: «من و آقای موسوی معتقدیم درحال حاضر باید تلاش كنیم مردم پای صندوق‌های رای بیایند».

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی كروبی در حاشیه‌ مجمع عمومی مجمع نمایندگان ادوار در جمع خبرنگاران افزود: «من فكر می‌كنم اگر درحال حاضر انتخابات دو قطبی شود، آقای احمدی‌نژاد در مرحله‌ اول رای خواهد آورد، زیرا حداقل شركت‌كننده را خواهیم داشت. در آن صورت همه امكانات دست آن‌هاست».

وی اظهار كرد: «اگر ما تلاش كنیم تا مشاركت مردم درانتخابات افزایش پیدا كند دراین صورت آوردن 50 درصد از آراء برای رقیب كار ساده‌ای نیست و این باعث می‌شود آن‌ها در مرحله‌ اول نتوانند رای بیاورند. پس درحال حاضر تعدد كاندیدا در این حد به مصلحت است و موجب افزایش مشاركت و در نتیجه عدم رای‌آوری رقیب در مرحله اول خواهد شد».

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره حمایت جبهه‌ مشاركت و سازمان مجاهدین از میرحسین موسوی گفت: «من از این موضوع گلایه‌ای نكردم و چیزی هم نگفتم بلكه این را حق آن‌ها می‌دانم كه این‌گونه تصمیم بگیرند و این طبیعی است. اتفاقا من این را یك حركت مبارک می‌دانم كه به سمت رفاقت با رقابت برویم؛ به این ترتیب كه هم هوای یكدیگر را داشته باشیم و هم مرزبندی‌ها مشخص باشد. به نظر من هرچه مرزبندی و حرمت یكدیگر را نگه داریم بهتر است».

دبیركل حزب اعتماد ملی در پاسخ به سوالی درباره سخنان اخیر رییس‌جمهور در اجلاس ژنو و حمایت برخی كشورها از آن نیز یادآور شد: «گاهی ممكن است ما حركت‌هایی كنیم كه مجموعه‌ای اندیشمند، اهل فكر و انقلابی از ما حمایت كنند. این برای ما بسیار مبارك و ارزشمند است اما باید طوری باشد كه تحقیر و توهینی صورت نگیرد. امام(ره) كه انقلابی‌ترین شخصیت بودند این مسائل را رعایت می‌كردند و زمانی هم كه مقام معظم رهبری در كسوت رییس‌جمهور می‌خواستند در نشستی شركت كنند امام (ره) تذكر داده بودند كه مراقب باشید اهانت‌هایی صورت نگیرد. ما هم در سفرهایی كه در سطح مجلس می‌رفتیم همیشه قبل از آن گفت‌وگو و مذاكره‌ای می‌شد كه جمع مخالفی نیایند و حركت‌های نسنجینده انجام دهند كه به نظام توهین شود. به همین دلیل خیلی جاها مقامات پایین‌تری را اعزام می‌كردیم».

وی ادامه داد: «در شرایطی كه آن‌ها خباثت می‌كنند و می‌خواهند جلسه را ترک كنند، آیا لازم است كه عالی‌ترین مقام اجرایی كشور كه مظهر قدرت و انسجام ملی ملت ماست در چنین نشستی حضور داشته باشد؟ اگر روزی نماینده آمریكا در سازمان ملل هنگام سخنان رهبری (در زمان ریاست جمهوری) جلسه را ترک كرد. اولا فقط نماینده‌ی آمریكا از جلسه بیرون رفت و همه طرفدار ما بودند اما حالا ببینید چند كشور این جلسه را ترک كردند. آن اتفاقات باعث افتخار و عزت ما بود همان طور كه سخنرانی آقای هاشمی و بحث گفت‌وگوی تمدن‌ها مایه‌ افتخار ما بوده است».

وی افزود: «معتقدم این‌كه در این مجامع شركت كنیم و حرف بزنیم بسیار خوب است و این‌كه مواضع‌مان صریح هم باشد بسیار خوب است اما باید مراقب باشیم. من حاضرم كسی را كنار شما بگذارم، به خارج از كشور بروید و وضعیت ایرانی‌ها را بررسی كنید و ببینید آن‌ها سخن از عزتمندی می‌كنند یا مخدوش كردن عزت؟ آیا فكر می‌كنید نماینده‌های آمریكا و اسراییل هستند كه این‌ها را به من می‌گویند؟ این دیپلمات‌های خود ما هستند كه چنین حرف‌هایی می‌زنند و مگر می‌شود نظرات همه‌ این افراد را منتفی كرد؟».

كروبی در پاسخ به سوال دیگری درباره این‌كه برخی شخصیت‌های حامی وی قرار است در روزهای پایانی انتخابات به سمت دیگری گرایش پیدا كنند، گفت: «اولا من فردی استوار و ثابت هستم و وقتی چیزی را تشخیص دادم آن را عمل و اجرا می‌كنم. در ضمن نه محمد قوچانی، نه ابطحی و نه كرباسچی در چنین مایه‌هایی نیستند كه زیر پای ما را خالی كنند بلكه این‌ها شایعات روانی است. اگر هم این‌ها را نقل می‌كنید ایرادی ندارد اما حرف‌های آن‌ها را هم نقل كنید».

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره طرح بحث ترور ساختگی از سوی اصلاح‌طلبان برای مظلوم‌نمایی نیز گفت: «قطعا این حرف مطلوبی نیست و هر برادری آن را گفته باشد اشتباه كرده است. چنین چیزی رخ نمی‌دهد و تشكیلات امنیتی و انتظامی ما از اوضاع همه مراقبت می‌كنند. گرچه ما نخواسته بودیم كه محافظت‌مان بیشتر شود اما آن‌ها به حفاظت افزوده‌اند و مراقب هستند. هیچ گروه عاقل سیاسی هم از این كارها نمی‌كند».

وی در پاسخ به سوالی درباره اخباری مبنی بر دیدارش با یكی از خوانندگان پاپ گفت: «اگر من روحانی مسجد هستم و یا استاد دانشگاه هستم و می‌گویند كسی می‌خواهد به دیدارت بیاید، آیا من باید افراد را گزینش كنم؟ آقای حضرتی كه از برادرهای خوب ماست و برای ما كار می‌كند، گفت كه مجموعه‌ای هنرمند می‌خواهند خدمت شما بیایند. كسانی هم آمدند و حرف‌هایی هم زدند. حالا می‌گویند بین آن‌ها فرد این‌چنینی بوده است».





<< صفحهٔ اصلی

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

اشتراک در پست‌ها [Atom]