۱۳۸۸ اردیبهشت ۵, شنبه

 

صدا و سيما در کره مريخ: ايران، بهشت بدون مشکل!


بيننده تلويزيون ايران در اين روزها پس از گزارش‌هايي که درباره مصرف بيش از اندازه غذا و مواد خوراکي به مردم ايران هشدار مي‌دهد، تصاوير گرسنگان در آمريکا را مي‌بيند و از عمق جان، باور مي‌کند که در ايران گرسنه‌اي نیست!

عملکرد بخش‌های گوناگون خبری صدا و سیما در کوچک کردن و نادیده گرفتن مشکلات مردم ایران و بزرگنمایی و پرداختن بیش از اندازه به مشکلات مردم دیگر کشورها، این ذهنیت را در افکار عمومی پدید آورده است که مسئولان صداوسیمای ما، احتمالاً در کره زمین نیستند!

به گزارش خبرنگار «تابناک»، بخش خبری طولانی صدا و سیمای جمهوری اسلامی که گاه تا حدود یک ساعت به درازا می‌انجامد، آکنده از شدت عیش،‌ خوشی، رضایت و بدون مشکل بودن مردم ایران است که برای انجام مصاحبه‌های تشکرآمیز، صف طویلی را در برابر خبرنگاران واحد مرکزی خبر تشکیل داده‌اند و جالب اینجاست که این رضایت و خوشی از خیابان‌های تهران تا دورافتاده‌ترین نقاط کشور، با شدتی یکسان ادامه دارد.

پس از نمایش تصاویر و صدای مردم خوشحال، راضی و بدون مشکل ایران، نوبت به پخش مشکلات، معضلات، فقر و نارضایتی مردم بدبخت دیگر کشورها، به ویژه آمریکا و اروپا می‌رسد که از شدت مشکلات، مشغول فحاشی به مسئولان خود هستند.

بیننده تلویزیون ایران در این روزها، پس از گزارش‌هایی که درباره مصرف بیش از اندازه غذا و مواد خوراکی به مردم ایران هشدار می‌دهد، تصاویر گرسنگان در آمریکا را می‌بینند و از عمق جان، باور می‌کند که در ایران گرسنه‌ای نیست! یا پس از آن که تصاویر رسیدگی به مشکلات مردم در ایران را می‌بینند، بلافاصله تصاویر بدبختی مردم ایتالیا از زلزله را می‌بیند و اصلاً درنمی‌یابند که در ایران سیلی خفیف، موجب کشته شدن تعدادی از مردم و خسارات زیاد در چند استان کشور می‌شود.

معاونت سیاسی محترم و کارشناس صدا و سیما با این نوع سازماندهی و تولید و پخش اخبار و تحلیل‌ها، گمان می‌کند یک تنه جلوی سیاه‌نمایی رسانه‌های بیگانه ایستاده است، اما به ظاهر از این غافل است که اغراق بیش از اندازه در سفیدنمایی داخل و سیاه‌نمایی خارج، به سلب اعتماد عمومی از صدا و سیما می‌انجامد.






<< صفحهٔ اصلی

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

اشتراک در پست‌ها [Atom]