۱۳۸۸ اردیبهشت ۱۹, شنبه

 
لاري: كميته صيانت از آرا حق قانوني است
وي با اشاره به فضاي جامعه نسبت به كانديداهاي احتمالي تصريح كرد: ديروز در غرب مازندران بودم و در نگاه نخست به نظر مي‌آمد فضاي عمومي منطقه به نفع موسوي است ولي آيا اين نگاه مبين فضاي عمومي جامعه بوده و چه تضميني براي باقي ماندن اين فضا تا 22 خرداد وجود دارد، ضمن اينكه گاهي يك شايعه مي‌تواند ذهن‌ها را تغيير دهد.
وزير كشور دوره اصلاحات گفت: تا‌كنون كسي را نديده‌ام كه از رفتار سياسي جريان اصلاح‌طلب در انتخابات نهم دفاع كند و امروز اين حرف زده مي‌شود كاش به جاي تفرقه ميان كانديداها، يك كانديداي واحد داشتيم.

به گزارش خبرگزاري فارس از رشت، حجت‌الاسلام عبدالواحد موسوي لاري بعد از ظهر امروز در ديدار با دبيران احزاب اصلاح‌طلب و ستاد انتخاباتي گروه‌هاي اصلاح‌طلب حامي ميرحسين موسوي در دفتر شوراي ائتلاف گروه‌هاي اصلاح‌طلب گيلان، تشكيل ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان براي حمايت از موسوي را ضرورت دانست و افزود: اين امر نشان مي‌دهد كه همه نيروهاي تاثيرگذار پشت سر موسوي هستند.
وي مطلق‌بيني افراد را از مشكلات خواند و اظهار داشت: اگر به جاي خودگرايي، واگرايي داشته باشيم مي‌توانيم به نتيجه برسيم.
موسوي لاري تاكيد كرد: گفتگوهاي درون جبهه‌اي نبايد ما را نسبت به متن جامعه غافل كند و يكي از خطرات اين است كه دچار اشتباه شويم.
وي با اشاره به فضاي جامعه نسبت به كانديداهاي احتمالي تصريح كرد: ديروز در غرب مازندران بودم و در نگاه نخست به نظر مي‌آمد فضاي عمومي منطقه به نفع موسوي است ولي آيا اين نگاه مبين فضاي عمومي جامعه بوده و چه تضميني براي باقي ماندن اين فضا تا 22 خرداد وجود دارد، ضمن اينكه گاهي يك شايعه مي‌تواند ذهن‌ها را تغيير دهد.
عضو ارشد مجمع روحانيون مبارز ادامه داد: تا‌كنون كسي را نديده‌ام كه از رفتار سياسي جريان اصلاح‌طلب در انتخابات نهم دفاع كند و امروز اين حرف زده مي‌شود كاش به جاي تفرقه ميان كانديداها، يك كانديداي واحد داشتيم.
وي هدف ستادهاي موسوي را به نتيجه رساندن اصل مديريت مشترك خواند و گفت: اين امر واقعيتي است كه نبايد از آن دور شد.
موسوي لاري افزود: موسوي در سال 75 نيز كانديداي نخست ما بود و بعد خاتمي مطرح شد و در سال 83 نيز موسوي كانديداي ما شد و اگر آن روز مي‌پذيرفت كه وارد ميدان شود اكنون شرايط بهتر بود.
وي اجماع براي موسوي را بيشتر از خاتمي اعلام كرد و اظهار داشت: موسوي كانديداي مطرح ما است و براي ديگر كانديداهاي اصلاح‌طلب احترام قائل هستيم.
موسوي لاري تصريح كرد: اگر همه با هم باشيم و از ظرفيت‌ها استفاده كنيم، مي‌توانيم موانع را پشت سر بگذاريم.
وزير كشور دوره اصلاحات خاطرنشان كرد: بهره‌گيري از ظرفيت‌ها مي‌تواند موثر باشد هر چند سليقه‌ها متفاوت است ولي در عمل بايد يك مسير با جديت دنبال شود و فرصت زيادي تا 22 خرداد نداريم.
وي با بيان اينكه بايد با همه توان آراي خاموش به صحنه آورده شود، اظهار داشت: نبايد فريب ظواهر را بخوريم و بايد تلاش كنيم تا درصد بيشتري از مردم به كانديداي ما گرايش پيدا كنند.
موسوي لاري تاكيد كرد: مسير جهت‌داري كه انتخاب شده بايد با جديت دنبال شود و فضاي ياس و نااميدي به ما لطمه مي‌زند و بايد رقيب را جدي بگيريم.
عضو ارشد مجمع روحانيون مبارز با انتقاد از فضاي رسانه‌اي كشور گفت: رسانه ملي، رسانه رسمي ستاد انتخاباتي رقيب شده و همه شبكه‌ها به اضافه شبكه‌هاي استاني سيما و فرستند‌هاي راديويي همه براي جبهه مخالف ما بسيج شدند.
وي ادامه داد: كانديداي اصلاح‌طلبان در سطح ملي حتي يك روزنامه ندارد اما رقيب از همه امكانات عمومي استفاده مي‌كند و جنگ رواني عليه كانديداي اصلاح‌طلبان است.
موسوي لاري در‌باره انتخاب مجريان و ناظران انتخابات تصريح كرد: تركيب مجريان و ناظران انتخابات در همه ادوار گذشته تا حدودي برآيند سليقه‌ها بود ولي هرگز تشكيلات انتخابات «محرم‌سازي» نمي‌شد و اين نشان مي‌دهد كه جريان محرم‌سازي در انتخابات شكل گيري شده است.
وي با اشاره به اينكه هر كانديدا حق دارد يك نماينده امين داشته باشد، اظهار داشت: تشكيل كميته صيانت از آرا در درون ستاد كانديدا براي حق قانوني است و موج رواني عليه كميته صيانت آرا به دليل شكستن فضايي است كه در جامعه وجود دارد.
موسوي لاري بر ضرورت تشكيل كميته صيانت از آرا در استان‌ها تاكيد كرد و گفت: اين كميته بايد تشكيل شود و نمايندگان قوي و آشنا به قانون براي اخذ راي در آن حضور داشته باشند و در صورت هر گونه تخلف برخورد قاطع شود.
وي افزود: بايد از حق مردم دفاع شود تا بتوانيم اين حق را در 22 خرداد به صاحب آن تحويل دهيم.
وزير كشور دوره اصلاحات خاطرنشان كرد: از راه رفته شده در هشت سال اصلاحات شرمنده نيستيم و آن را به عنوان يك نقطه عطف سازندگي در كشور مي‌دانيم.
موسوي لاري پذيرش واقعيت‌ها و حركت در جهت اصلاح كشور را به معناي اصلاح طلبي دانست و تصريح كرد: در جريان اصلاح‌طلبي فكر اصلي آن مخالف افراط‌گري است ولي اين افراط‌گري در متن دولت نهم وجود دارد.
وي ميرحسين موسوي را شخصي فرهيخته و مورد احترام خواند و افزود: مي‌توانيم به عنوان يك كانديدا به موسوي نگاه كنيم.

موسوي لاري با اشاره به كناره‌گيري خاتمي اظهار داشت: خاتمي از صحنه بيرون رفت و باز نمي‌گردد و موسوي تنها كسي است كه مي‌توانيم روي آن حساب كنيم و در گذشت زمان اين پيوند مستحكم‌تر مي‌شود.





<< صفحهٔ اصلی

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

اشتراک در پست‌ها [Atom]