۱۳۸۸ خرداد ۲, شنبه

 

برگزاري همايش‌هاي گراميداشت سالروز دوم خرداد

خاتمي در تهران، موسوي در اصفهان

240 خبرنگار داخلي و خارجي مراسم حاميان موسوي در تهران و اصفهان را پوشش خبري خواهند داد

در حالي كه تنها 20 روز ديگر تا برگزاري دهمين انتخابات رياست جمهوري باقي مانده است، امروز - دوم خرداد - موجي از شور و نشاط انتخاباتي در حمايت از ميرحسين موسوي سراسر كشور را فرا گرفته است. از روز گذشته و همزمان با آغاز تبليغات رسمي انتخابات، در حالي موج سبز فضاي شهرها و روستاهاي ايران را فراگرفته كه ميرحسين موسوي در ادامه سفرهاي انتخاباتي خود، به اصفهان، پايتخت فرهنگي ايران سفر دارد. در همين حال در تهران نيز سيدمحمد خاتمي با حضور در ورزشگاه 12 هزار نفري آزادي در حمايت از مهندس موسوي سخنراني مي‌كند. از اصفهان هم خبر مي‌رسد كه مردم اين شهر به ويژه جوانان در تدارك گسترده براي استقبال از موسوي در تكاپو و جنب و جوش هستند. اقشار مختلف مردم اصفهان امروز - دوم خرداد - ساعت 6 بعدازظهر در مسجد سيد با مهندس موسوي ديدار خواهند كرد. اين در حالي است كه مسئولان استاني با برگزاري ديدار مردمي با مهندس موسوي در ميدان امام خميني (ره( ) نقش جهان )اين شهر مخالفت كردند. كريمي مسئول كميته سفر مهندس ميرحسين موسوي به اصفهان در همين زمينه گفته است: براي برگزاري مراسمي با شكوه تمهيدات لازم فراهم شده است. وي اظهار اميدواري كرد مردم قدرشناس اصفهان استقبال باشكوهي از اين ذخيره انقلاب داشته باشند. پيش از ديدار مردمي، مهندس موسوي ساعت 10 صبح در دانشگاه اصفهان با اساتيد و دانشجويان ديدار خواهد كرد. ورود اساتيد و دانشجويان ديگر دانشگاه‌ها در اين مراسم آزاد خواهد بود. حضور در گلزار شهدا و اداي احترام به مقام شهداي دفاع مقدس، ديدار با روحانيون و علماي حوزه علميه اصفهان، ديدار با خانواده‌هاي شهدا، ايثارگران و جانبازان و نيز حضور در جمع اساتيد و دانشجويان در دانشگاه اصفهان و ديدار با اقشار مختلف مردم، ديدار باآيت‌الله طاهري( امام جمعه سابق اصفهان)، آيت‌الله مظاهري(رييس حوزه علميه اصفهان) وآيت‌الله طباطبائي(نماينده ولي فقيه و امام جمعه اصفهان)از جمله برنامه‌هاي موسوي در سفر به استان اصفهان اعلام شده است. همچنين مهندس موسوي براي اقامه نماز ظهر و عصر و نيز نماز مغرب و عشاء در يكي از مساجد شهر حضور خواهد يافت. از اصفهان خبر مي‌رسد همسر شهيد همت با اعلام حمايت از موسوي، گفته است: براي احياي مجدد آرمان‌هاي امام و شهدا به استقبال ميرحسين مي‌رويم. ژاله بديهيان، همسر شهيد همت گفته است: ما ميرحسين موسوي را باور داريم چون شهدا نيز ايشان را باور داشتند. باورش داريم چون امام(ره)ما ميرحسين را باور داشت. ما موسوي را باور داريم چون ايشان در هشت سال جنگ و دفاع مقدس كه يكي از سخت‌ترين فرازهاي تاريخ ايران بود با نهايت درايت مملكت را اداره كردند; دقيقا بر عكس چهار سال گذشته كه اكثر حوادثي كه در ايران رخ داد جز خواري و خون دل خوردن براي ما حاصل ديگري نداشت. ما براي احياي آرمان‌هاي امام(ره) و انقلاب و راه شهيدان به استقبال ميرحسين خواهيم رفت.
در تهران نيز حاميان خاتمي و موسوي با برگزاري همايشي در سالن 12 هزار نفري آزادي، از ساعت 16 تا 20 ياد و خاطره حماسه دوم خرداد را زنده مي‌كنند. اين در حالي است كه در روزهاي گذشته فرمانداري تهران مخالف برگزاري اين همايش بود و در آخرين لحظات مجوز برگزاري برنامه را صادر كرد. جواد امام، رئيس ستاد انتخابات تهران ميرحسين گفت: همزمان با سالروز دوم خرداد 76 مراسم بزرگداشت اين روز از سوي حاميان موسوي و خاتمي با حضور سيدمحمد خاتمي، خانم زهرا رهنورد همسر مهندس موسوي، جمعي از هنرمندان، نويسندگان، بازيگران و سياستمداران حامي موسوي برگزار خواهد شد. به گفته امام به دليل آنكه سنگ‌اندازي‌هاي متعددي بر سر راه برگزاري اين مراسم شد براي بهره‌گيري از وقت، سفر مهندس موسوي نيز به اصفهان برنامه‌ريزي شده بود و ميرحسين موسوي در مراسم گراميداشت دوم خرداد در اصفهان شركت مي‌كند اما اين دو برنامه همزمان از طريق ويدئو كنفرانس پوشش داده خواهد شد. وي تاكيد كرد: از طريق ويدئو كنفرانس سخنراني خاتمي از تهران در اصفهان و سخنان موسوي در اصفهان براي تهران پخش خواهد شد.
بنابراين گزارش، وسيله اياب و ذهاب از ساعت 14 از ميادين مهم تهران براي حضور علاقه‌مندان در ورزشگاه مهيا خواهد بود. گفتني است 240 خبرنگار داخلي و خارجي اين مراسم را پوشش خبري خواهند داد.
وسيله اياب و ذهاب در ميادين اشاره شده در جدول بالا امروز براي انتقال علاقه‌مندان مستقر خواهند بود:






<< صفحهٔ اصلی

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

اشتراک در پست‌ها [Atom]