۱۳۸۸ خرداد ۹, شنبه

 

جناب آقای وزیر؛ چرا این همه پرخاش؟ چرا این همه تندی؟


گفتگوی «اسحاق جهانگیری» وزیر سابق صنایع با یک خبرگزاری داخلی و اظهارات مستند وی درباره عملکرد دولت نهم و آمارهای آقای احمدی‌نژاد [+]؛ با بیانیه پرخاشگرانه و موهن وزارت صنایع مواجه شد.

به گزارش خبرنگار شهاب‌نیوز؛ بیانیه وزارت صنایع و معادن علیه وزیر صنایع دولت خاتمی به قدری غیرمعمول است که خبرگزاری ایلنا آن را «سیاسی، هتاكانه و به دور از ادب و ادبیات رسانه‌ای» خوانده است. در شرایطی که جهانگیری با ادبیاتی کاملاً مؤدبانه و کارشناسی به نقد آمارهای ارایه شده از سوی آقای احمدی‌نژاد پرداخته بود و در انتقادات وی از رئیس دولت مطلقاً هیچ نشانه‌ای از اهانت یا تندی به چشم نمی‌خورد؛ بیانیه شداد و غلاظ وزارت صنایع این سئوال را به وجود آورد که واقعاً دلیل این همه خشم و عصبانیت چیست؟ در حالی که آقای احمدی‌نژاد این روزها مکرراً تاکید می‌کند که «موج بی‌سابقه‌ای» از «تهمت و تخریب و دروغ و هتاکی» علیه دولت نهم در جریان است [+]؛ نخستین پیامد بیانیه موهن وزارت صنایع این است که بپرسیم واقعاً این روزها چه کسی به تخریب طرف مقابل مشغول است و چه کسی به رقبای خود هتاکی می‌کند؟! آیا این شبهه که برخی از منسوبان دولت نهم از یک طرف با حملات پرخاشگرانه به منتقدان و شخصی کردن داستان و از طرف دیگر با ادعای «مظلومیت» می‌کوشند هزینه انتقاد از آقای احمدی‌نژاد را به شدت افزایش دهند، نادرست است؟ در غیر این صورت؛ چگونه می‌توان مقالات افرادی چون فاطمه رجبی و حسین شریعتمداری یا بیانیه‌هایی چون بیانیه وزارت صنایع را در نظر داشت، اما باز هم باور کرد که دولت نهم «مظلومانه» در معرض اهانت‌ها و هتاکی‌های منتقدان قرار داد.

شهاب‌نیوز بخش‌هایی از بیانیه وزارت صنایع علیه آقای اسحاق جهانگیری را جهت اطلاع کاربران خود و پاسخگویی به سئوال فوق منتشر می‌کند:

ـ آقای جهانگیری! مطلب سراسر كذب و اهانت‌آمیز مجدد شما درباره عملكرد صنعت و معدن را خواندیم. جنابعالی چندی قبل نیز همین اتهامات را مطرح كرده بودید اما نكته ارزشمندی كه قابل پاسخ باشد در آن نیافتیم. در عین حال چند تن از كارشناسان كه اتفاقا در زمان تصدی شما نیز مسؤولیت داشته‌اند، از ادعاهای نادرست و سیاسی شما درباره عملكرد هزاران انسان شریف در صنعت و معدن ناراحت شده و پاسخ ادعاهایتان را نوشتند كه صد البته چون حركت شما سیاسی بود، از ابتدا اهدافتان برای تخریب پیشرفت‌های دولت نهم مشخص بود.
وقتی روز جمعه برای چندمین بار این اشتباه را مرتكب شدید و مجدداً ادعاهای سراسر كذبی را به خانواده بزرگ صنعت و معدن نسبت دادید، همگان متوجه شدند كه اقدام سیاسی شما مثل آن ضرب‌المثل است كه می‌گوید "كسی كه خواب باشد را می‌توان بیدار كرد اما كسی كه خودش را به خواب زده نمی‌توان بیدار كرد".

ـ جنابعالی درباره صنعت و معدن خودتان را به خواب زده‌اید و از روبرو شدن با حقیقت پیشرفت‌های فرزندان این مرز و بوم وحشت دارید، چون در دوره خودتان نتوانستید به چنین توفیقاتی نایل شوید.

ـ جنابعالی چون مدتی از صنعت دور بوده‌اید، احتمالا درس‌هایتان را فراموش كرده‌اید و نمی‌خواهید بدانید كه تا ظرفیتی نباشد، تولیدی نخواهد بود. وقتی دولتی بر سر كار می‌آید و دولت‌های قبل ظرفیت ایجاد نكرده‌اند تا تولیدی به دست آید، طبیعی است كه اولین اقدامش باید ظرفیت‌سازی برای فولاد كشور باشد كه دولت نهم نیز به درستی این كار را انجام داده است.

ـ عدم ایجاد ظرفیت جدید دقیقاً به سوء مدیریت جنابعالی باز می‌گردد، زیرا زمانی كه باید با استفاده از فرصت‌های طلایی صنعت و معدن ایجاد ظرفیت جدید می‌كردید، به فكر مسایل سیاسی و حزبی بودید (البته شاید به روش شما كه سعی دارید با دروغ‌پردازی و شانتاژ تبلیغاتی تولید را افزایش دهید، ایجاد ظرفیت بیشتر امكان‌پذیر بود).

ـ اگر جنابعالی هنوز اهمیت ظرفیت‌سازی در تولید فولاد را متوجه نشده‌اید همكاران ما در بخش فولادسازی آمادگی دارند كلاس‌های جبرانی برای شما برگزار كنند.

ـ دولت نهم آنقدر خود را متعهد به مردم می‌داند كه از روز آغاز مسؤولیت وارد عرصه تولید شد و هرگز به سراغ نقد عملكرد گذشته صنعت و معدن نرفت، لذا مردم از عملكرد دوران مدیریت جنابعالی اطلاع دقیقی ندارند. اكنون پی برده‌ایم كه عدم بازگویی عملكرد مدیریتی شما، دست كم یكی از آثارش گمراهی خودتان بوده است. لذا اكنون برخود واجب می‌دانیم در سلسله مباحثی، آن چه در دوران وزارت شما بر این وزارتخانه رفته است را برای تنویر افكار عمومی و یا دستكم اطلاع خودتان از اشتباهاتی كه داشته‌اید بازگو كنیم. یك نكته را بدانید كه همه بر این نكته واقف هستند كه در دوران وزارت شما بر وزارت صنایع و معادن، اكثر وقت خود را صرف مسایل كوته‌بینانه حزبی و سیاست بازی كردید و منافع حزبی بر اكثر تصمیمات وزارتخانه سایه افكنده بود و متاسفانه در سایه مسایل حزبی نتوانستید منافع ملی صنعت و معدن كشور را به درستی تشخیص دهید.

ـ آقای جهانگیری! ادعای شما درباره تولید آلمینیوم از نظر كارشناسان وزارتخانه بیشتر به یك طنز شبیه است تا یك اظهار نظر كارشناسانه صنعتی.

ـ همانطور كه كارشناسان وزارت صنایع و معادن قبلا گفته بودند جنابعالی رشد فزاینده صنعت و معدن را در رویاهایتان هم نمی‌توانستید ببینید و اشتباهات مكرر شما در محاسبات آماری به این دلیل است كه رشد ایجاد شده در بخش صنعت و معدن برای جنابعالی كه به جای پرداختن به تولید و افزایش تولیدات صنعتی و معدنی، بیشتر وقت وزارتتان را به فعالیت‌های حزبی و سیاسی گذراندید و همه ابعاد وزارتخانه را سیاسی كرده بودید، غیر قابل باور است.

ـ چه خوب شاعر در وصف افرادی مثل شما گفته است كه:
چند با این ناكسان بی‌فروغ
باده پیمایی دروغ اندر دروغ
یا دیگری كه می‌گوید:
عاقبت چون ز كینه شد سرمست
تهمتی از دروغ بر من بست

ـ آقای جهانگیری! اكنون كه مروری بر آمار پیشرفت های صنعت و معدن كشور داشتیم به شما توصیه می‌كنیم خودتان را به خواب سیاسی نزنید و پیشرفت‌های جوانان این مرز و بوم را باور داشته باشید

ـ متاسفانه رویكرد كاملا سیاسیی جنابعالی در ماه‌های اخیر كه بطور مستمر پیشرفت‌های صنعت و معدن را به باد انتقاد، تهمت و ناسزا گرفته‌اید، گرچه اهداف تبلیغات انتخاباتی را دنبال می‌كند اما در عمل هم راستا با دشمنان قسم خورده مردم ایران، بذر یاس و نومیدی را در صنعت و معدن كشور می‌پاشید. اما به لطف پروردگار منان به جایی نخواهد رسید و فرزندان این مرز و بوم برای ساختن ایرانی آباد عزم جزم كرده‌اند.

ـ اجازه نخواهیم داد صنعت و معدن كشور دستخوش مطامع سیاست‌بازی‌های افرادی امثال شما شود.


خبر مرتبط:
افشاگری وزیر سابق صنایع درباره آمارهای تازه آقای احمدی‌نژاد [
اینجا]
نامه سرگشاده اسحاق جهانگیری به احمدی‌نژاد [
اینجا]
واکنش بد وزير صنایع به ‌نامه مهم جهانگيری [
اینجا]





<< صفحهٔ اصلی

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

اشتراک در پست‌ها [Atom]