۱۳۸۸ خرداد ۲, شنبه

 

گزارش كوتاه/در نشست وكلاي مدافع حامي مهندس موسوي عنوان شد

بررسي راه‌هاي حمايت از فعالان تبليغاتي

بهمن حسنوند:نشست وكلاي حامي مهندس موسوي روز پنجشنبه در ستاد مركزي شهر تهران برگزار شد. در اين نشست كه جمعي از وكلاي پايه‌يك دادگستري حضور داشتند، حاضرين با تاكيد بر رعايت قانون از سوي كليه فعالان ستادهاي انتخاباتي مهندس موسوي راه‌هاي قانوني ممكن براي دفاع از حريم تبليغاتي كانديداي اصلاح‌طلبان را بررسي كردند. دكترحبيب‌زاده از اساتيد حقوق دانشگاه تهران به عنوان ميزبان اين نشست درسخناني گفت: متاسفانه طي انتخابات گذشته شاهد دستگيري و اعمال فشار بر اعضاي ستادهاي انتخاباتي اصلاح‌طلبان بوده‌ايم كه با اتهامات تبليغاتي مواجه شده‌اند و جرم آنها تخلف از قانون انتخابات اعلام شده است.
استاد حقوق دانشگاه تهران ادامه داد: گاهي اوقات نتيجه انتخابات بر روند اينگونه پرونده‌ها معمولا تاثيرات مثبت و منفي خود را اعمال كرده است، به طوري كه پيروزي باعث تبرئه و شكست كانديداي موردنظر به طرح اتهامات سنگين‌تري منجر شده است.
وي ادامه داد: ما به عنوان وكلايي كه وظيفه‌مان دفاع از حقوق كليه شهروندان و پاسداشت قانون است، بايد مانع پايمال‌شدن حق فعالان ستاد تبليغاتي مهندس موسوي و تجاوز برخي نهادها و گروه‌ها به آنها شويم. در ادامه اين نشست، صالح نيكبخت وكيل مدافع زندانيان سياسي در سخناني با تاكيد بر لزوم دفاع از حقوق كليه افراد اظهار كرد: يكي از جهات سلامت انتخابات جلوگيري از اعمال نفوذ افرادي است كه مي‌خواهند فعاليت ستاد تبليغاتي مهندس موسوي را با طرح اتهامات تحت تاثير قرار دهند.
وي با تاكيد بر اينكه رعايت قانون براي فعالان ستاد تبليغاتي مهندس موسوي و ساير كانديداها لازم است، ادامه داد: بايد سعي شود كه به تمامي افراد فعال در ستاد، آموزش‌هاي لازم درباره قانون انتخابات داده شود تا هم آنها حريم فعاليت خود را رعايت كنند و هم اينكه دوستان بتوانند از حقوق خود دفاع كنند.
در اين نشست، وكلاي حاضر تصميم گرفتند تا در زمان تبليغات با تقسيم كار از افراد فعال در ستاد انتخاباتي مهندس موسوي كه با اتهامات گوناگون مواجه مي‌شوند، دفاع كنند.
در پايان اين نشست تصميم گرفته شد تا حقوقدانان حامي مهندس موسوي طي همايشي و با ارائه يك اعلاميه رسمي حمايت خود را از وي و برنامه‌هاي نخست‌وزير سابق اعلام كنند.






<< صفحهٔ اصلی

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

اشتراک در پست‌ها [Atom]