۱۳۸۸ اردیبهشت ۱۹, شنبه

 
دو دلیل برکناری عمید زنجانی از دانشگاه تهران
آیت‌الله عمید زنجانی با تشریح دلایل برکناری خود از ریاست دانشگاه تهران گفت: به دو دلیل ریاست دانشگاه تهران از من سلب شد اما من با آخرین توانم دانشگاه تهران را اداره کردم.

آیت‌الله عباسعلی عمید زنجانی در گفت‌وگو با مهر درباره دلایل برکناری خود از ریاست دانشگاه تهران پس از دو سال گفت: دو دلیل ذکر می‌کنم. اعتقاد شخصی من این است که تغییر و نصب مدیران در مجموعه آموزش عالی کشور با وزیر است و این حق قانونی وزیر است که مدیرانی که با آنها بهتر می تواند کار کند را انتخاب کند بنابراین مدتها بود که دکتر زاهدی علاقه مند بود با فرد دیگری همکاری کند و احترام ما را حفظ می‌کردند تا اینکه به توافق رسیدیم.

وی ادامه داد: نکته دوم وضع مزاجی من بود. به رغم مقاومت زیاد، من سال‌ها بود که به نارسایی کلیه مبتلا بودم و پزشکان من را از فعالیتهای زیاد منع کرده بودند اما بر اساس عادت با آخرین توان کار کردم و مسئولیتم را ادامه دادم اما به جایی رسیده بود که دیگر نمی‌شد کار کرد به طوری که پس از دو هفته کناره‌گیری از مسئولیت در دانشگاه، مجبور به دیالیز شدم.

عمید زنجانی ادامه داد: من با آخرین رمقم دانشگاه تهران را اداره می‌کردم لذا با کمال میل و خوشحالی از اینکه یک مدیر لایق به جای من آمده مسئولیت را در دانشگاه تهران ترک کردم.

آیت‌الله عمید زنجانی، از دلایل برکناری خود از ریاست دانشگاه تهران، حساسیت شدید بازنشستگی اساتید در دانشگاه تهران، میزان همکاری با ریاست جدید دانشگاه و مشکلات در راه پژوهش‌های علوم انسانی نیز سخن گفت.





<< صفحهٔ اصلی

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

اشتراک در پست‌ها [Atom]