۱۳۸۸ خرداد ۲, شنبه

 

چرا ميرحسين؟

ميرحسين گرفتار قالب‌هاي تنگ فكري نيست

هدايت آقايي- در حال حاضر با شرايطي روبه‌رو هستيم كه كشور با چالش‌هاي زيادي در همه جوانب روبـه‌روسـت. در صـحـنـه روابط بين‌الملل كشور به انزواي كامل كشيده شده است و در سـيـاسـت داخـلـي نيز نشاط از محافل سياسي رخت بر بسته و همه فعالان سياسي زير فـشـار قرار دارند; به نحوي كه در چهار سال گذشته تعداد زيادي سايت اينترنتي فيلتر شده و روزنامه‌ها بعد از انتشار هر شماره منتظر توقيف هستند.
در حـوزه اقـتـصـاد بـا وجـود درآمـدهـاي افـسـانـه‌اي نفت كه بيش از درآمد دولت‌هاي سازندگي و اصلاحات بوده است، شاهد تورم بالاي 25 درصد، نرخ رشد اقتصادي پائين و نـرخ بـيـكـاري وحـشتناك هستيم به نحوي كه بين سنين 20 تا 35 سال نرخ بيكاري بالاتر از 25 درصد است.
ايـن در شـرايطي است كه حوزه فرهنگي نيز از بحران مستثنا نبوده و اين حوزه از چاپ كتاب، فيلمسازي تا الگوي پوشش مردم در سردرگمي به سر مي‌برد و مردم در بسياري موارد با علامت سوال روبه‌رو هستند و دولت نتوانسته هيچ الگوي مناسب فرهنگي ارائه دهد. با توجه به شرايطي كه در بالا تشريح شد كشور به شدت نيازمند برنامه است تا از اين وضعيت نابسامان رهايي يابد.
در اين ميان اشخاصي كه در صحنه بودنشان كمك شاياني به از بين بردن بحران حاكم مي‌كرد از ابتدا وارد صحنه نشدند و يا مانند آقاي خاتمي بنا به دلايلي كنار كشيدند. اما در بـيـن گـزيـنـه‌هـاي مـوجود ميرحسين موسوي مرد آزموده سال‌هاي بحراني جنگ، بهترين گزينه است.
در شـرايـطـي كـه فـشـارهـاي بـيـن‌المللي از يكسو و فشار جنگ از سوي ديگر منابع را محدود كرده بود، نشان داد كه مي‌تواند شرايط بحراني را اداره كند . شناخت مردم نيز از ايـشـان احـتـيـاج بـه تـوضـيح ندارد چراكه همه ميرحسين را صادق، راستگو و اهل درد مي‌دانند كه با همت مردانه از پس مشكلات برآمده و كشور را از وضع فلاكت‌بار كنوني رهايي خواهد بخشيد.
از اين رو ميرحسين بهترين گزينه است و عمده اشخاصي كه ملي فكر مي‌كنند و دلشان بـراي ايـران مـي‌سـوزد فـارق از جـنـاح و حـزب، طيف عظيمي از اصولگرا يان و اصلاح طـلـبـان از ايشان حمايت مي‌كنند. اين نشان مي‌دهد كه ميرحسين در قالب‌هاي تنگ فكري گرفتار نشده است و فرحزبي و فراملي مي‌انديشد. اميدوارم مردم نيز با آمدن پاي صـنـدوق‌هـاي راي حـمـايـت خود را از مردي كه در سال‌هاي جنگ خود را اثبات كرده است، نشان دهند.






<< صفحهٔ اصلی

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

اشتراک در پست‌ها [Atom]