۱۳۸۸ خرداد ۹, شنبه

 

تکذیب یکی دیگر از ادعاهای آقای احمدی‌نژاد ...

در صحنه‌ای از فیلم تبليغاتي محمود احمدي‌نژاد، صحنه هیأت دولت نمایش داده می‌شود که رئیس‌جمهور از وزیر صنایع درباره میزان پیشرفت ساخت کشتی‌ها می‌پرسد و وقتی وی از مناسب بودن اوضاع خبر می‌دهد، با عتاب رئیس‌جمهور روبه‌رو می‌شود که می‌گوید: حتماً همین دو سه ساعته درست شده است؟ در پلان بعدی، شمقدری دوباره سرنوشت این کشتی‌های می‌پرسد که پاسخ می‌شنود: در دولت قبل روند کار پیشرفتی نداشت، اما ما قرارداد را تولید داخل بستیم و کار ساخت 5 کشتی هم به پایان رسیده است.


دبير انجمن صنايع دريايي ايران تاکید کرد که بر خلاف ادعاهای مطرح شده در فیلم تبلیغاتی آقای احمدی‌نژاد؛ «هيچ كشتي‌ای توسط توليدگران داخلي تحويل داده نشده است».

به گزارش خبرنگار شهاب‌نیوز؛ محمد وافري در گفتگو با خبرگزاری ایلنا درباره ساخت پنج كشتي كه در فيلم تبليغاتي محمود احمدي‌نژاد به آنها اشاره شد، گفت: برخلاف آنچه آقاي احمدي‌نژاد در فيلم تبليغاتي خود عنوان كردند، هيچ كشتي طي چهار سال گذشته توسط توليد‌گران داخلي ساخته و تحويل كشتي‌راني نشده است.

وي ادامه داد: بر اساس قرارداد، اوليه شركت ايراني قرار بود 5 كشتي را طبق ليسانس شركت آلماني كه 5 كشتي ديگر را براي ايران ساخته بود، توليد كند كه طي اين مدت حتي يك كشتي هم توليد نشد.

وافري ادامه داد: حتي كشتي ايران -اراك كه جزء اين كشتي‌ها بود و سه سال پيش در بهمن‌ماه جهت تبليغات به آب انداخته شد، فاقد موتور بود و هم اكنون نيز براي راه‌اندازي آن نياز به صرف هزينه‌هاي زيادي است.

دبير انجمن دريايي تصريح كرد: به اين جهت صحيح‌تر است كه بگويم هيچ كشتي تا كنون تحويل گرفته نشده است، چرا كه کشتی ایران- اراک که سه سال است برای آزمایش و رفع عیوب به آب انداخته شده، به دلیل مشکلاتی در موتور و Super Structure، هنوز تحويل خریدار نشده است.

گفتني است، این مسأله مربوط به قرارداد شرکت کشتی‌سازی خلیج‌فارس (به عنوان سازنده) با کشتیرانی جمهوری اسلامی (به عنوان خریدار) است و قرارداد ساخت داخلی 5 کشتی بین این دو مرکز برخلاف آن‌چه در فیلم ادعا شد، در دولت قبل(سال 79 ) امضا شده است،‌ اما به غیر از یکی از کشتی‌ها که طبق قرارداد مقرر شده بود در کشور آلمان ساخته شود، هیچ یک از کشتی‌های دیگر تحویل مشتری نشده است.

در صحنه‌ای از فیلم تبليغاتي محمود احمدي‌نژاد، صحنه هیأت دولت نمایش داده می‌شود که رئیس‌جمهور از وزیر صنایع درباره میزان پیشرفت ساخت کشتی‌ها می‌پرسد و وقتی وی از مناسب بودن اوضاع خبر می‌دهد، با عتاب رئیس‌جمهور روبه‌رو می‌شود که می‌گوید: حتماً همین دو سه ساعته درست شده است؟

در پلان بعدی، شمقدری دوباره سرنوشت این کشتی‌های می‌پرسد که پاسخ می‌شنود: در دولت قبل روند کار پیشرفتی نداشت، اما ما قرارداد را تولید داخل بستیم و کار ساخت 5 کشتی هم به پایان رسیده است.

وافري همچنين اظهارداشت: متاسفانه عدم آگاهي رييس جمهور از قراردادها باعث شد تا اين موضوع در فيلم تبليغاتي ايشان استفاده شود چرا كه طي 4 سال گذشته، شرکت مذکور هیچ قرارداد داخلی و خارجی برای ساخت کشتی منعقد نکرده است كه اين خود نشان‌دهنده ضعف اين شركت است.





<< صفحهٔ اصلی

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

اشتراک در پست‌ها [Atom]