۱۳۸۸ خرداد ۹, شنبه

 

این همه اصرار برای اجرای پروژه سوخته چرا؟!


با آن که حدود یک هفته بود افراد مطلع از احتمال تکرار توطئه «کارناوال عاشورا» در شب شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) خبر می‌دادند و حتی ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی و شخص مهندس موسوی نیز در این زمینه بیانیه‌ صادر کردند؛ روزنامه کیهان در شماره شنبه خود باز هم بر پیگیری این پروژه سوخته و نخ‌نما اصرار کرد!

به گزارش خبرنگار شهاب‌نیوز؛ از حدود یک هفته قبل افراد آگاه هشدار می‌دادند که این احتمال وجود دارد در شب و روز شهادت حضرت زهرا (س)؛ محافل مخالف میرحسین موسوی برنامه‌هایی را با هدف پایکوبی و رقص و آواز جوانان ترتیب دهند و با پخش تصاویر و فیلم این جلسه جعلی؛ نهایتاً بحران تبلیغاتی تازه‌ای را علیه میرحسین موسوی ایجاد کنند. این نگرانی مخصوصاً با توجه به سابقه «کارناوال عاشورا» به قدری جدی بود که هم ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی و هم شخص آقای موسوی با انتشار دو بیانیه جداگانه نسبت به اجرای چنین پروژه‌ای هشدار داده و از جوانان حامی خود خواستند که هوشیار باشند. در بیانیه ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی آمده بود: «محتمل است عده‌ای با راه‌اندازی کارناوال‌های جشن و پایکوبی و خلق صحنه‌های نامناسب در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با شکستن حریم مقدسات به تخریب وجهه مهندس موسوی و حامیانش اقدام کنند؛ از این رو از همه ستادها و گروه‌های حامی تقاضا می‌شود نهایت هوشیاری را حفظ کرده و مردم عزیز را نسبت به اهداف شوم این اقدامات تخریبی مطلع کنند». مهندس میرحسین موسوی نیز در بیانیه جداگانه خود که شامگاه چهارشنبه صادر شد، تاکید کرده بود: «اخباری به دست این جانب می‌رسد که در سالروز عزای صدیقه کبری گویا کسانی استخدام شده‌اند تا به نام تبلیغ برای اینجانب به هتک حرمت از شعائر اسلامی بپردازند و برای دعوت به صحنه‌سازی بزرگ، پیامک‌های جعلی به نام ستاد این جانب در سطح شهر تهران منتشر شده است. این اقدامی است که دوازده سال پیش نیز در عصر عاشورا اتفاق افتاد و بانیان خودسر آن بعدها رسوا شدند. از حامیان خود می‌خواهم در صورت مواجهه با چنین صحنه‌های اطراف این افراد را خالی کنند و از کار آنان بیزاری بجویند. همچنین از آنان می‌خواهم هوشیاری خود را حفظ کنند تا در ایام باقیمانده تا انتخابات سرنوشت‌ساز پیش رو، فریب کسانی که از تصمیم ملت واهمه دارند را نخورند».

خبرنگار شهاب‌نیوز می‌افزاید: این هشدارها و بیانیه‌های رسمی البته باعث شد که پروژه مخالفان میرحسین موسوی پیش از اجرا به شکست برسد و سناریوی «کارناوال عاشورا - 2» عملاً قابلیت اجرا پیدا نکند. با این حال، روزنامه کیهان با کمال تعجب در شماره امروز شنبه خود باز هم بر پیگیری این پروژه سوخته اصرار کرد و سرمقاله خود را به این مساله اختصاص داد!

کیهان در این سرمقاله که با عنوان «تأسف، حيرت و شرم» منتشر شده؛ مدعی شده است که جوانان حامی میرحسین موسوی در شب شهادت فاطمه زهرا (س) «همراه با ترنم نماهنگ‌های ریتمیک، دست افشاندند و پای کوبیدند و چون خستگی بر آنان مستولی شد پرچم های مزین به نام مبارک عباس بن علی(ع) را بر زمین پهن کرده و روی آن نشستند تا خستگی تحرکات آنچنانی را از تن به در کنند»!

این بخش از مقاله مزبور عیناً به شرح زیر است: «شرم هم البته می توان کرد. چند ماه است حامیان یک کاندیدا ادعا می کنند در تبلیغات خود با مردم صادقند. خود او جایی گفت جامعه را مدافع ارزش ها می داند... چند روز پیش اما، سبز جامگان آب پاکی را روی دست همه ریختند و معلوم شد قصه اساسا چیز دیگری است. جمعی که هفته پیش در ورزشگاه آزادی گرد آمدند تازه به ما فهماندند غرض آقایان استفاده یا سوءاستفاده از نمادهای دینی نیست چون هواداران آنها- لااقل بخشی از آنها که آن روز در آن مکان اجتماع کردند- اساسا نمی دانند و برایشان مهم هم نیست که با چه چیزی سر و کار دارند. به همین دلیل بود که جامه سبز بر تن، در شب شهادت فاطمه زهرا(س) همراه با ترنم نماهنگ های ریتمیک، دست افشاندند و پای کوبیدند و چون خستگی بر آنان مستولی شد پرچم های مزین به نام مبارک عباس بن علی(ع) را بر زمین پهن کرده و روی آن نشستند تا خستگی تحرکات آنچنانی را از تن به در کنند».

خبرنگار شهاب‌نیوز در پایان تاکید کرده است: این که با وجود لغو پروژه کارناوال عاشورای ـ 2؛ باز هم روزنامه کیهان سرمقاله خود را به این مساله اختصاص داده بسیار عجیب است. در این زمینه البته سه احتمال وجود دارد. احتمال نخست آن است که این مقاله یکی از مقاله‌های «از پیش آماده شده» کیهان بوده و به دلیل حواسپرتی و اشتباه سردبیر، به رغم لغو پروژه باز هم در شماره امروز روزنامه کیهان چاپ شده است. احتمال دوم آن است که به دلیل سفر آقای حسین شریعتمداری به اصفهان وی نتوانسته است شماره امروز کیهان را قبل از چاپ مطالعه کند و مسئولان روزنامه که از لغو پروژه کارناوال عاشورا ـ 2 مطلع نبوده‌اند؛ بر اساس برنامه قبلی دستور چاپ این مقاله را صادر کرده‌اند. احتمال سوم هم این است که روزنامه کیهان با توجه به علاقه وافر برادر حسین شریعتمداری به چنین پروژه‌هایی؛ ترجیح داده است که این سناریو را با وجود سوخته شدن آن باز هم پیگیری کند...





<< صفحهٔ اصلی

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

اشتراک در پست‌ها [Atom]