۱۳۸۸ اردیبهشت ۱۹, شنبه

 
کروبی: ورود بسيج به عرصه‌ انتخاب معنا ندارد
دبيركل حزب اعتماد ملي صبح روز شنبه و در پنجمين و آخرين روز ثبت‌نام از داوطلبان با حضور در ستاد انتخابات كشور رسما براي كانديداتوري دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري ثبت نام كرد.

به گزارش ايسنا، حجت‌الاسلام والمسلمين مهدي كروبي پس از ثبت نام در انتخابات با حضور در جمع خبرنگاران و با تاكيد بر اهميت انتخابات در اين دوره اظهار كرد: بسيار مهم است كه اين انتخابات را با انتخابات‌هاي قبلي متفاوت بدانيم. وي خاطرنشان كرد: مهم‌ترين آزمايش و امتحان براي دست‌اندركاران اجرا و نظارت در اين انتخابات به وجود آمده است؛ از آن‌جا كه روساي جمهور قبلي دو دوره رييس‌جمهور بوده‌اند و در دور دوم رقابت‌هاي جدي با آن‌ها صورت نگرفته است، اما اين انتخابات اين چنين نيست و رقابت به شدت جدي است.

وي يادآور شد: دولت فعلي و يا رييس‌جمهور قانونا حق دارد يك دوره ديگر نيز باشد؛ بنابراين چون متولي كار است و امكانات كشور را در اختيار دارد به خصوص وزارت كشور، امتحان بزرگي پيش رو دارد؛ لذا دولت بايد كمال دقت را در اين زمينه داشته باشد.

دبيركل حزب اعتماد ملي با بيان اين‌كه " وزارت كشور بايد بي‌طرفي را رعايت كند" گفت: در اين انتخابات رقابت جدي در پيش داريم؛ همه‌ كانديداها مي‌گويند براي تغيير آمده‌اند تا اوضاع اين‌گونه نماند.

وي در ادامه با تاكيد بر نقش شوراي نگهبان و ناظرين شوراي نگهبان و ضرورت بي‌طرفي آن‌ها در انتخابات خاطرنشان كرد: با توجه به اين‌كه بارها برخي اعضاي شوراي نگهبان به خصوص اعضاي موثر آن‌ها حمايت خود را از دولت مطرح كرده‌اند و گرايش‌هاي خود را نشان داده‌اند ـ كه البته از اين جهت نقدي بر آن‌ها نيست ـ بايد در نظر داشت كه نقش آن‌ها در اين انتخابات بسيار حساس است. شوراي نگهبان آزمايش‌هاي سياسي بسيار مهمي دراين مرحله دارد كه چگونه رفتار مي‌كند. بايد توجه كند كه كمال بي‌طرفي را رعايت كند و به تمام معنا دقت كند كه منطبق بر خواست نظام جمهوري اسلامي و صاحبان انقلاب، تنظيم‌كنندگان قانون اساسي و بنيانگذار نظام جمهوري اسلامي و رهبري باشد.

وي ادامه داد: فلسفه وجودي اين نهاد مبارك و مقدس براي اين است كه در موارد حساس اوضاع را حفظ كند؛ چراكه امتحاني تاكنون پيش‌روي شوراي نگهبان نبوده است. اين بار رقيب جدي ما دولت است و ما هم رقيب جدي او هستيم.

كروبي همچنين با اشاره به سخنان فرمانده‌ سپاه گفت:‌ فرمانده محترم نيروي سپاه، برادر بسيار معزز و محترم جناب آقاي جعفري نكته‌اي گفته كه براي من بسيار تعجب‌آور بود؛ او بسيج را در دو بخش تعريف كرده و فرموده‌اند يك بخش بسيج نيروي نظامي و يا وابسته به نظامي است كه نبايد در انتخابات دخالت كند. اما يك بخش ديگر بسيج بيشتر به امور امداد و يا فرهنگ توجه مي‌كند كه دخالت آن در انتخابات اشكال ندارد. اين عبارت تازه‌اي است،ه گويا قرار است ما هر روز حرف‌هاي بديع و تازه بشنويم.

وي خاطرنشان كرد: ما يك بسيج عمومي داريم كه امام فرمود" افتخار من بسيجي بودن است" مقام معظم رهبري ، آقاي هاشمي و ... همه مي‌گويند بسيجي هستيم. اما آن بسيجي كه زير نظر آقاي جعفري است چه گروهي هستند كه مديريتش با ايشان است، اين گونه حرف‌ها وقتي مديريتش با نيروي مسلح است يعني علامت و نشانه دادن.

وي گفت: به برادر محترم با كمال وادب و احترام عرض مي‌كنيم؛ بسيج به معناي عام كه 60 درصد آن مردم آزاد هستند و 40 درصد براي كل نيروهاي مسلح است مثل سپاه، ارتش ، سرباز و نيروي انتظامي كه موظف بوده به جبهه بروند، چندين هزار نفر اقشار مختلف مردم در جبهه به جنگ رفتند و شهيد شدند آن‌ها هم بسيجي بودند اما امروز جنگ نيست و بسيج زير نظر نيروي مسلح و سپاه است كه افتخار ملت و برآمده از آن است. اين‌ها در اختيار نيروي مسلح‌اند و معنا ندارد وارد عرصه‌ انتخاباتي شوند.

دبيركل حزب اعتماد ملي يادآور شد: من از 48 سال پيش بسيجي بوده‌ام، قطعا آن زمان آقاي جعفري يك كودك بود، اما بايد گفت آن بسيجي كه زير نظر آقاي جعفري است نيروهاي مسلح هستند.

وي تاكيد كرد: ما براي داغ كردن تنور انتخابات نيامده‌ايم، آمده‌ام براي انتخاباتي آزاد و بدون دخالت بسيج و نيروهاي مسلح و يا نيروهاي خودسر. انتخاباتي آزاد كه هركس مي‌آيد براي پيروزي مي‌آيد. اين خط و نشان‌ها را نكشيد، مردم را حساس‌تر مي‌كنيد.

وي تاكيد كرد: اگر كوچكترين تخلفي شود محكم مي‌ايستم و از صحنه بيرون نمي‌روم. عكس‌العمل نشان مي‌دهيم پيامد آن به عهده‌ برادران بزرگوار است كه اوضاع واحوال را مناسب نمي‌بينند و احساس خطر كرده‌اند و براي خود آوازهايي مي‌خوانند. مي‌گويند بسيج دو قسم است. كم‌كم لابد مي‌شود چهار قسم و بعد شش قسم.

وي با اشاره به زمان تشكيل مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت:‌در آن زمان گفتم كه مجمع قوه‌ چهارم است كه آن حكيم بصير پير دورانديش گفت كه مجمع در عرض قواي سه‌گانه نيست. قواي كشور سه‌گانه است.

كروبي با مخاطب قرار دادن سردار جعفري تاكيد كرد: بسيج يك نوع است و آن هم زير نظر شماست. هيج‌كس هم آبروي زيادي ندارد كه آبروي زيادي‌اش را بدهد. تقسيم بسيج نكنيد كه بسيجي‌ها پاي صندوق‌ها يا در جلسات مردم را تهديد كنند.

وي بر نقش و اراده مردم در انتخابات تاكيد كرد.

كديور، عبدي، كرباسچي، ابطحي و گرامي‌مقدم از جمله همراهان كروبي هستند.





<< صفحهٔ اصلی

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

اشتراک در پست‌ها [Atom]