۱۳۸۸ اردیبهشت ۱۹, شنبه

 
پاسخ کروبی به اظهارات عجیب فرمانده سپاه درباره بسیج

مهدی کروبی روز شنبه در حاشیه ثبت نام برای انتخابات ریاست جمهوری دهم در جمع خبرنگاران حاضر شد و از اظهارات اخیر فرمانده سپاه پاسداران که فعالیت سیاسی بخشی از نیروی مقاومت بسیج در انتخابات را مجاز دانسته بود؛ انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار شهاب‌نیوز؛ کروبی با اشاره به سخنان اخیر فرمانده سپاه ضمن انتقاد از این سخنان گفت: «برادر معزز ما جناب آقای جعفری نکته‌ای گفتند که بسیار برای من تعجب آور است، ایشان بسیج را دو بخش کردند و فرمودند یک بخش بسیج، نیروی نظامی است که حق ندارد در سیاست دخالت کند و بخش ديگر بسیج کار فرهنگی و امداد را برعهده دارد و اشکالی ندارد که در سیاست دخالت کند. این عبارات بسیار تازه است و ظاهرا قرار است روز به روز حرف‌های تازه بشنویم».

دبیرکل حزب اعتماد ملی با تاکید بر اینکه بسیجی که زیر نظر فرمانده بسیج است، نیروی مسلح است، ادامه داد: باید به این برادر محترم عرض کنم که بسیج به معنای عام آن 60 درصد رزمندگان و شهدای ما را تشکیل می‌دادند و خود بنده از 48 سال پیش که حتما آقای جعفری کودک بودند، بسیجی بودم بنابراین بسیجی به معنای عام آن را با بسیجی به معنای نیروی نظامی‌اي كه تحت هدایت فرمانده بسیج است نباید اشتباه کرد.

دبيركل حزب اعتماد ملي تصریح کرد: با صراحت و صمیمت می‌گویم ما برای داغ کردن تنور انتخابات نیامدیم، آمده‌ايم انتخاباتی آزاد بدون دخالت بسیج و نیروهای خود‌سر انجام شود ولي پیروزی دست مردم است هم آمده‌ایم پیروز شویم و هم شکست دهیم.

وی با تاکید بر اینکه سخنان اخیر فرمانده بسیج مردم را حساس‌تر می‌کند، خاطرنشان کرد: ما در برابر این گونه سخنان عکس‌العمل نشان خواهیم داد ولی صحنه‌ها را ترک نمی‌کنیم و پیامد این عکس العمل‌ها به عهده برادران محترم است.

دبير كل حزب اعتماد ملي خطاب به فرمانده بسیج گفت: هیچ کس آبروی زیادی ندارد که حضرت مستطاب عالی بیایید و بسیج را تقسیم کنید.

مهدی کروبی در بخش دیگری از اظهارات خود در واكنش به اظهارات نماینده یک خبرگزاری حامی دولت كه سخنان وي درباره سپاه را مورد انتقاد قرار داد، گفت: بنده خودم را عضو سپاه مي‌دانم. قصد تضعيف نهاد سپاه را ندارم ولي وقتي فرمانده سپاه، بسيج را به دو قسمت مي‌كند حتما منظورش راي دادن كه نيست بلكه نگران مي‌شويم كه با توجه به حوادث تلخي كه در انتخابات مجلس هفتم پيش آمد، بخشي وارد كار شود كه سازمان‌يافته باشد و برايش بودجه تعيين شود.

وي با اشاره به اينكه برخي در ميان القا مي‌كنند انتخاب رياست‌جمهوري متاثر از خواست حاكمان است گفت: چنين اظهاراتي اين شائبه‌ها را تقويت مي‌كند و در واقع به تضعيف سپاه و نظام مي‌انجامد.


اخبار مرتبط:
فرمانده سپاه: بخشی از بسیج می‌تواند وارد فعالیت سیاسی شود! [
اینجا]





<< صفحهٔ اصلی

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

اشتراک در پست‌ها [Atom]