۱۳۸۸ اردیبهشت ۲۶, شنبه

 
آیت‌الله خامنه‌ای در کردستان:
ویروسی که مردم فلسطین را ناصبی خواند، شیطانی بود
عده‌اي در لابلاي برخی سخنراني‌ها و کتاب‌هاي شيعي به دنبال پيدا کردن احتمالي اهانت به مقدسات اهل سنت هستند تا آنها را به شيعيان بدبين کنند، اما آحاد ملت به ويژه علماي شيعه و سني بايد با درک عميق توطئه‌هاي پيچيده مخالفان اسلام، در برابر تحريکات پنهان و آشکار دشمن بايستند و ...
ديدار علما، روحانيون و طلاب منطقه کردستان

صبح روز گذشته، رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار با علما، روحانيون، طلاب و خواهران طلبه حوزه‌هاي ديني و همچنين خانواده شهداي روحاني منطقه کردستان، «پيشرفت و پيچيدگي در شيوه‌هاي انتقال فکر» و «وجود حکومت اسلامي در ايران» را دو ويژگي دوران حاضر خواندند و افزودند: علما و روحانيون با شناخت زمان و توجه و استفاده کامل از اين دو ويژگي، به مسئوليت بسيار سنگين خود در «اقامه حق و عدل» و «مبارزه با ظلم و فساد و فتنه» رفتار کنند.

آيت‌الله خامنه‌اي در اين ديدار که در مسجد جامع سنندج برگزار شد، علماي دين را پيشروان اصلاح و ترقي و پيشرفت ملت دانستند و خاطرنشان کردند: تکليف علما و روحانيان تنها با بيان حلال و حرام خدا، ادا نمي‌شود بلکه آنان بايد به عنوان وارثان انبيا، در برابر همه مظاهر طاغوت و کساني که بت وجود خود را بر ملت‌ها تحميل مي‌کنند، قيام و مبارزه کنند.

به گزارش «تابناک» از khamenei.ir ايشان در تبيين ویژگی‌های دوران حاضر، به تغييرات عميقي که در شيوه‌ها و وسائل انتقال فکر و انديشه پدید آمده اشاره کردند و افزودند: امروز، استکبار علاوه بر نشان دادن شمشير تهديد، از همه رسانه‌هاي نوين ارتباطاتي و شيوه‌هاي پيشرفته هنري و فرهنگي براي تحميل فکر نادرست و روش ستمگرانه خود بر ملتها استفاده مي‌کند که در مقابل اين هجوم پيچيده، علما نيز براي هدايت مردم در صراط مستقيم، بايد خود را با زمان انطباق دهند.

آيت‌الله خامنه‌اي تلاش بيگانگان براي نفوذ در دل جوانان و القاي شبهه‌هاي جديد در ذهن دانش آموز و دانشجو را يادآور شدند و به علما توصيه کردند: در جايگاه مرزداران عقيده، با اهميت دادن به فکر و احساس نسل جوان، مقابله‌اي از جنس روز را با هجوم دشمنان سامان دهيد.

رهبر انقلاب اسلامي، وجود حکومتي متکي بر قرآن و شريعت را در ايران، دومين ویژگی دوران حاضر خواندند و افزودند: البته ابداً ادعا نمي‌کنيم که اين حکومت کاملاً قرآني است، اما معتقديم برایِ حرکت و تلاش درست است و همه به ويژه علما براي ترويج معارف و حقايق اسلام و هدايت و پيشرفت ملت، بايد از اين پديده استثنايي پس از صدر اسلام و اين فرصت بي نظير، حداکثر بهره را ببرند.




ايشان انتظار براي از بين رفتن جمهوري اسلامي و يا پيشرفت نکردن ايران را دو آرزوي برباد رفته بيگانگان برشمردند و خاطرنشان کردند: انقلاب اسلامي با وجود همه توطئه‌ها و مشکل تراشي‌ها، ماندگار شد و در پرتو پيشرفت‌هاي فراوان و اعجاب برانگيز علمي از جمله سلول‌هاي بنيادي و فرستادن ماهواره به فضا، توانايي حکومت ديني را در پيشرفت ملت‌ها اثبات کرد و باعث افتخار و عزت مسلمانان شد.

آيت‌الله خامنه‌اي علاقه قلبي ملت‌ها و گرايش دانشجويان و نخبگان جهان اسلام به نظام اسلامي را از جمله علل مقابله دشمنانه مستکبران و برخي دولت‌هاي مرتجع منطقه با جمهوري اسلامي دانستند و افزودند: تلاش براي تشديد دعواي شيعه و سني و زدن اتهام دروغ ترويج شيعه به برخي افراد آنهم در کشوري که مردمش، اهل سنتِ محبِ اهل بيت هستند، از ديگر نشانه‌هاي وحشت زورگويان جهاني و وابستگان منطقه‌اي آنها از انقلاب و نظام اسلامي است.

ايشان، استمرار دشمنی و توطئه‌هاي استکبار با جمهوري اسلامي را نشان‌دهنده عمق ضربه ملت مؤمن ايران به دستگاه عظيم سلطه دانستند و با تشبيه نظام اسلامي و ملت ايران به کوه‌هاي استوار و مستحکم افزودند: رحمت الهي را در عمق ايستادگي و هشياري ملت و مسئولان احساس مي‌کنيم و اين پشتوانه بزرگ الهي، مسئوليت همگان به ویژه علما را دو چندان کرده است.

آيت‌الله خامنه‌اي با تأکيد بر ضرورت هوشمندي در شناخت دوست و دشمن در تشريح برخي شيوه‌هاي پيچيده مستکبران افزودند: در اوج حمايت همه جانبه نظام و ملت از مظلومان فلسطين در جنگ سي و سه روزه غزه، ناگهان يک ويروس مخرب و شيطاني در جامعه شروع به تکثير کرد که فلسطيني‌ها را ناصبي و دشمن اهل بيت مي‌خواند تا با ايجاد بدبيني نسبت به اهل تسنن و تحريک مردم، جمهوري اسلامي را به عقب‌نشيني از مواضع خود و حمايت نکردن از ملت فلسطين وادار کند.

ايشان در همين زمينه افزودند: در نقطه مقابل نيز عده‌اي در لابلاي برخي سخنراني‌ها و کتاب‌هاي شيعي به دنبال پيدا کردن احتمالي اهانت به مقدسات اهل سنت هستند تا آنها را به شيعيان بدبين کنند، اما آحاد ملت به ويژه علماي شيعه و سني بايد با درک عميق توطئه‌هاي پيچيده مخالفان اسلام، در مقابل تحريکات پنهان و آشکار دشمن بايستند و اجازه ندهند تفرقه و اختلاف و سوءظن، وحدت و همدلي و همکاري صميمانه موجود را خدشه دار کند.

در ابتداي اين ديدار حجت الاسلام والمسلمين موسوي نماينده ولي فقيه در منطقه کردستان با اشاره به 70 شهيد عالم و روحاني کردستان گفت: اکنون نيز علما و روحانيان شيعه و سني در صف واحد، آماده انجام وظيفه در راه پيشبرد اهداف نظام اسلامي هستند.

ماموستا شيخ الاسلام نماينده مردم کردستان در مجلس خبرگان هم با اشاره به ايمان و اخلاص مردم اين استان گفت: اهل سنت و شيعه کردستان از آغاز پيروزي انقلاب اسلامي پیرو فرامين امام خميني (ره) بوده و اکنون نيز از روي اعتقادات مذهبي خود از رهبر معظم انقلاب اسلامي پیروی مي‌کنند.
همچنين «ماموستا خالدي» به آيت‌الله خامنه‌اي خيرمقدم گفت.


حضور رهبر معظم انقلاب در جمع تعدادي از خانواده‌هاي فرماندهان شهيد منطقه کردستان

عصر ديروز، آيت‌الله خامنه‌اي همچنين در جمع خانواده‌هاي سرافراز تعدادي از سرداران، اميران و فرماندهان شهيدي که در منطقه کردستان، حماسه­آفريني کرده اند، حضور يافتند.

رهبر انقلاب اسلامي در اين ديدار صميمي، که لبريز از نشاط معنوي و سرشار از ياد شيرين و پرعطوفت شهيدان بود، اين خانواده‌هاي معظم را مورد تفقد قرار دادند.


ديدار پرشور خانواده‌هاي صبور و سرافراز شهيدان و جانبازان استان کردستان

عصر روز سه‌شنبه، آيت‌الله خامنه‌اي در ديدار پرشور خانواده‌هاي صبور و سرافراز شهيدان و جانبازان استان کردستان، آحاد مردم به ويژه جوانان را به «زنده و برجسته نگه داشتن» ياد و خاطره شهدا و هشياري در برابر تهاجم نرم دشمنان به مرزهاي «ايماني، عقيدتي و فرهنگي» فراخواندند.





<< صفحهٔ اصلی

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

اشتراک در پست‌ها [Atom]