۱۳۸۸ خرداد ۱۴, پنجشنبه

 

هاشمی: مردم مطمئن باشند، نمی‌گذاریم در انتخابات تقلب شود


رئيس مجمع تشخيص مصلحت درخواست وزارت كشور از شوراي نگهبان براي افزايش تعداد صندوق‌هاي بسيار نگران كننده بود.

به گزارش خبرنگار ايلنا آيت‌الله اكبر هاشمي رفسنجاني كه به مناسبت سالگرد حضرت امام(ره) در مرقد مطهر حضرت امام (ره) با بيان برخي ويژگي هاي بنيانگذار كبير انقلاب اظهار داشت: امروز نام امام خميني براي همه مردم دنيا نام آشنايي است.افكار، ايده‌ها و رفتار امام براي بسياري از انسان‌ها الگو است كه اين امر مايه افتخار ايران و اسلام است.

وي افزود: مسلماَ وجود امام راحل در اين قطعه از تاريخ يك هديه الهي است كه خداوند از طريق ايراني‌ها و مكتب اهل‌بيت به دنيا عرضه كرد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام شخصيت ممتاز امام در عالم سياست و ويژگي‌هاي بارز وي در ابعاد انساني را سرشار از نگاه هوشمندانه ارزيابي كرد و گفت: امام به لحاظ هوش و استعداد بالاي خود در همه علوم انساني در سطح بالا و در فلسفه فيلسوفي بسيار عميق و در عرفان صاحب موقعيت شناختي بسيار بالا بود و عرفان اسلامي و خداشناسي را از قرآن درك كرده بود و شخصيت و ابعاد نظري وي براي شاگردانش بسيار آموزنده بود.

هاشمي رفسنجاني ادامه داد: يكي ديگر از ويژگي‌هاي امام (ره) ارتباط زياد ايشان با مردم بود كه اين ارتباط فقط به عنوان يك تاكتيك سياسي نبود بلكه ايمان وعقيده‌اي در وي وجود داشت كه مردم را صاحب حكومت، كشور و صاحب حق دخالت در سرنوشت خود مي‌دانستند وعميقاَ فكر مي‌كردند كه اسلام تحقق حكومت اسلامي را بدون مردم نمي‌پذيرد.

وي ادامه داد: امام قاطعانه معتقد بودند كه بدون حضور وسيع مردم مبارزه به پيروزي نمي‌رسد و ايشان حضور مردم را راه رهايي بيان مي‌كردند و همواره بر اصل حضور مردم در ميدان تأكيد داشتند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود به موضوع انتخابات اشاره كرد وگفت:‌ ما در آستانه انتخاباتي هستيم كه درست بر محور نظرات امام و ادامه انقلاب، مسووليت بزرگي داريم.

وي با بيان اينكه چند مرحله عظيم انتخابات به خوبي پشت سر گذاشته شده اظهار داشت: اول اينكه با حضور انسان‌هايي كه صلاحيت آنها در شوراي نگهبان تائيد شده ميدان براي رقابت آماده است.

هاشمي رفسنجاني همچنين با تاكيد بر اينكه من نمي‌خواهم روي فرد خاصي تكيه كنم، اضافه كرد: تاكيد من در اصل مساله يعني انتخابات است.

وي برنامه‌هاي چند روز اخير صدا وسيما را در جريان انتخاباتي آگاهانه موثر ارزيابي كرد وگفت: صدا و سيما بابرنامه‌هاي انتخاباتي خود مردم را در جريان افكار و برنامه‌هاي نامزدها قرار مي‌دهد و بدين‌ترتيب مردم كوركورانه راي نخواهند داد.

هاشمي رفسنجاني موج حضور مردم در صحنه انتخابات و جديت نامزدها را در طرح برنامه‌هايشان كاملاَ محسوس ارزيابي كرد و گفت: تحقيقاَ دشمنان انقلاب چه درداخل كشور و چه در خارج از كشور راضي نيستند كه انتخابات پرشور باشد و به صور مختلف در اين راستا تلاش مي‌كنند.

وي يادآور شد: از آخرين اقدامات ضد انقلاب امنيتي كردن فضاي انتخابات است كه حادثه زاهدان و همچنين بمب‌گذاري در هواپيماي هواز ـ‌ تهران از نمونه‌هاي اين توطئه‌ها است. تلفن‌ها و تحديد‌ها مبني بر بمب‌گذاري در برخي از اماكن نيز از ديگر اقداماتي است كه رسانه‌هاي استكبار جهاني به رخ مردم مامي‌كشند تا مردم را دلسرد كنند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه برخي از افراد نيز در داخل كشور مايل نيستند كه اين انتخابات پرشور برگزار شود، اظهار داشت: بحمدالله همه مسوولان، مقام معظم رهبري، دولت، مجلس، علما ومراجع همگي نظرشان بر اين است كه مردم بايد در انتخابات حضور يابند.

وي همچنين عدم شركت در اين انتخابات را به مثابه گناه كبيره از سوي يكي از مراجع عنوان شده است را از حرف‌هاي مهم ديگر دانست كه در گذشته سابقه نداشت.

هاشمي رفسنجاني تاكيد كرد:‌ موضوع ديگري كه از سوي ضد انقلاب براي دلسرد كردن مردم مطرح مي‌شود اين است حال كه مردم آراي خود را به صندوق مي‌ريزند معلوم نيست نام چه كسي از صندوق بيرون خواهد آمد وچه تضميني در اين خصوص وجود دارد.

وي با تاكيد بر اينكه اين حرف‌ها حرف‌هاي ضد انقلاب است يادآور شد:خبري از داخل شوراي نگهبان به ما رسيده كه اين شورا اين بار مصمم است كه آراي مردم را با جديت و دقت حفظ كند و بر سر اين موضوع نيز ايستاده است.‌

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به درخواست وزارت كشور از شوراي نگهبان براي افزايش تعداد صندوق‌هاي سيار اظهار داشت: شوراي نگهبان حاضر به تصويب اين خواسته وزارت كشور نشد. چرا كه افزايش صندوق‌ها مي‌تواند نگراني‌هايي ايجاد كند.

وي خاطر نشان كرد: از طرف ديگر نيز همه كانديداها حق دارند كه بر سر هر صندوق نماينده‌اي براي پيگيري تمام مراحل اخذ و شمارش آرا داشته باشند،اين اقدامي قانوني است كه كسي هم مانع آن نمي شود.

هاشمي رفسنجاني ادامه داد: مجمع تشخيص مصلحت نظام نيزبر اساس وظيفه نظارتي كه از سوي رهبر انقلاب به آن واگذار شده كاملاً در جريان است ، كليات كار را پي‌گيري مي‌كند هرجا كه ببيند ممكن است رخنه‌اي براي آسيب به آراي مردم رخ دهد حاضر خواهد بود.

وي با تاكيد براينكه مردم نبايد تحت تأثير وسوسه‌هاي ضدانقلاب قرار بگيرند افزود: مسلما با پيش بيني هايي صورت گرفته آنچه كه مردم در صندوق ميريزند از آن بيرون خواهد آمد و خواسته مردم در روز 23 خرداد اعلام خواهد شد
.

هاشمي رفسنجاني خاطر نشان كرد: آنچه كه امروز مي‌بينيم آن‌گونه است كه امام مي‌خواستند و اكنون در محضر روح ملكوتي امام بشارت مي‌دهيم كه راه ايشان با قوت ادامه دارد و اعتبار، عظمت و اقتدار كشور ما فقط و فقط از ناحيه احترام به مردم و تسليم شدن در برابر خواسته مردم قابل تحقق است .

وي در پايان تاكيد كرد: اميدواريم در سايه اين انتخابات و در سايه آراي هوشمند ملت نيرومندتر از گذشته در خدمت به اسلام و مسلمين باشيم.





<< صفحهٔ اصلی

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

اشتراک در پست‌ها [Atom]