۱۳۸۸ خرداد ۱۴, پنجشنبه

 

تهران امشب نمی خوابد

خیابان های تهران این شب ها نه تاریکی را زیر نور ماشین های سبز پوش تجربه می کند و نه خلوتی و سکوت را .

چند دقیقه ای از مناظره میر حسن موسوی با احمدی نژاد نگذشته است که خیابان های تهران پر می شود از ماشین هایی که تصاویر میر حسین موسوی را بر شیشه دارند و سر نشینان سبز پوشی که نغمه حداحافظی را برای نامزد رقیب سر داده اند.

بزرگرا مدرس مقابل صدا و سیما محل تجمع هواداران میر حسین موسوی است که با شعار «رای ما یک کلام ،نخست وزیر امام» پیروزی او را در مناظره به جشن نشسته اند و آن سوی خیابان طرفداران نامزد رقیب با بلندگوهایشان بانگ «الله اکبر» سر داده اند.

دو سه نفری از مردم عکس می گیرند و مرد دوربین به دستی تا داخل ماشین های طرفدار میر حسین هم می آید.

یکی از جمع مردان سرخ پوش به میان مردم آمده و به آنها توصیه می کند به خانه هایشان برگردند ،زیرا ممکن است امشب مشکلی برای هوادران میر حسین پیش بیاید.

ده، پانزده نفر با پرچم های ایران در حاشیه بزرگراه مدرس کمی پایین تر از پل پارک وی ایستاده اند و با تقلید سخنان میر حسین سعی در تحریک مردم دارند. لبخند تلخ، تنها پاسخ مردم به این حرکات است .

پلیس ضد شورش در زیر پل مستقر شده است نه به عابران در پیاده رو اجازه مکس می دهد و نه به ماشین ها اجازه توقف.

اما در خلوتی انتهاب بزرگراه چمران ماشین هایی که عکس رقیب را بر دست دارند قصد جان سبز پوشان را کرده اند.

پرادوی سیاهی، با شتاب از کنار پرایدی که پرچم سبزی دارد رد می شود و راننده به سختی از برخورد ماشین به گارد ریل جلوگیری می کند.

در کوچه ،پس کوچه های اطراف هم وضع به همین شکل است. هواداران رقیب هر ماشینی که نشانی از میر حسین دارد تخریب می کنند و بی توجه به اعتراض ها نوای پیروزی سر می دهند.

هوادران کروبی هم همراه با طرفداران میر حسین شادمانی می کنند. جمعیتی که پیش از سخنرانی برای جشن پیروزی به طور خود جوش با بلند گوهایشان به بزرگراه مدرس آمده اند انگار منتظراین همه مهمان ناخوانده سبز پوش در نیمه های شب نبودند مهمانانی که هر لحظه به تعدادشان افزوده می شد.






<< صفحهٔ اصلی

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

اشتراک در پست‌ها [Atom]